آموزش تغییر تم دایرکت اینستا
آرت زدن روی قهوه
بهترین بلندگوهای بلوتوث
آسیاب قهوه چگونه انتخاب می شود ؟
نقد و بررسی: Apple MacBook Pro (13 اینچ ، 2020)
Covid-19 انقلاب مراقبت های بهداشتی AI را تسریع می کند
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

نقد و بررسی: Apple MacBook Pro (13 اینچ ، 2020)


پنج سال گذشته با لپ تاپ های اپل مهربان نبوده است.
این همه مشکل از سوئیچ صفحه کلید پروانه ای بود که در سال 2015 آغاز شد. این تلاش اپل بود که مک بوک را حتی باریک تر کند و دستگاه را بسیار قابل حمل جلوه دهد ، اما ساز و کار آنقدر شکننده بود که یک جفت گرد و غبار می توانست غیرفعال کند. یک کلید به طور کامل اپل در ادامه تکرارها از این طرح استفاده کرد ، اما به شهرت مک بوک آسیب رساند. کلیدهای معیوب اعتماد مصرف کننده را از بین بردند و چندین دادخواست اقدام طبقاتی را برانگیختند. علاوه بر این ، رفع مشکلات اپل بیشتر از درمان بود تا یک درمان.
این دیگر نیست. با جدید 13 اینچی MacBook Pro ، سرانجام طاعون پروانه از بین رفته است. در حقیقت ، با عرضه این دستگاه ، اپل دیگر لپ تاپی را با صفحه کلید سوئیچ پروانه ای به فروش نمی رساند - این شرکت با هر مک بوک جدید طراحی را کنار گذاشته است. و مثل گلدیلوکس با کاسه سوم فرنی ، آخرین دستگاهی که تازه می شود در ترکیب مک بوک مورد علاقه من است. اینچ 13 اینچ به اندازه MacBook Pro 16 اینچی بزرگ و حجیم نیست و قدرت بیشتری (و درگاه های بیشتری) نسبت به MacBook Air دارد. اما همه چیز در مورد جدیدترین MacBook Pro گلگون نیست. عمر باتری آن بسیار خوب است ، بدنه آلومینیوم اغلب گرم می شود ، و تنظیمات دستگاه که بسیار مفید هستند بسیار گران هستند.
ترکیب متمایز

اگر تنظیمات مختلف این لپ تاپ را خراب نکنم ، پشیمان می شوم ، زیرا کمی گیج کننده است. دو نسخه اصلی از MacBook Pro 13 اینچی وجود دارد: یکی با دو درگاه USB-C Thunderbolt 3 با قیمت 1299 دلار و دیگری با چهار پورت با قیمت 1799 دلار. تعداد پورت ها تنها تفاوت نیست.

مقرون به صرفه تر MacBook Pro دارای 256 گیگابایت حافظه پایه (قیمت مناسب آن 512 گیگابایت است) و عملکرد کارت گرافیکی کمی ضعیف تر (Iris Plus Graphics 645 اینتل در مقابل Iris Plus Graphics G7 و بله ، نام ها گیج کننده هستند). همچنین از رم آهسته تری برخوردار است و کمتر از آن (8 گیگابایت DDR3 2133 مگاهرتز در مقابل 16 گیگابایت DDR4X 3733 مگاهرتز در رایانه مناسب). مهمتر از همه ، لپ تاپ رده پایین دارای پردازنده نسل هشتم اینتل است ، در حالی که مدل 1799 دلار از جدیدترین تراشه نسل 10 استفاده می کند. انتخاب نسخه برای خرید از این واقعیت بیشتر گیج کننده است زیرا قیمت مدل پایه نزدیک به مک بوک ایر است.
من می توانم با این تصمیم کمک کنم. اگر بیشتر از مرورگر وب استفاده می کنید اما لپ تاپ اپل را می خواهید ، مدل پایه MacBook Air (999 دلار) را بیابید. اگر به چند ده برگه مرورگر دیگری که برای کار باز کرده اید نیاز دارید کمی بیشتر به نتیجه برسید ، پایه MacBook Pro را بگیرید (1299 دلار). چرا 1،299 دلار مک بوک ایر ، که قبلاً توصیه کرده بودیم ، نیست؟ از آنجا که Pro دارای صفحه نمایش روشن تر و دقیق تری است و عمر باتری و اختلاف وزن فیزیکی بین Air و Pro بسیار ناچیز است. من می گویم تنها دلیل بدست آوردن 1،299 دلاری هوا این است که اگر از نوار دیجیتال درست بالای صفحه کلید مدل Pro (Touch Bar) متنفر هستید و ترجیح می دهید کلیدهای فیزیکی در آنجا داشته باشید ، که البته. هنوز هم ، این دو گزینه راهی برای بیشتر افراد است.

اگر مثل من هستید و به طور مرتب دانگل و هاب را به لپ تاپ خود وصل می کنید ، از آن برای برخی از ویرایش های ویدیویی و عکس و برخی از بازی های بسیار سبک استفاده می کنید ، می توانم مدل MacBook Pro را که استفاده کردم توصیه کنم. اپل نسخه 1799 دلاری Core i5 را به من وام داده است ، که در کل به روزرسانی بسیار بهتری دارد و به اندازه تعداد انگشت شماری از قدرتمندتر (و گرانترین) 16 اینچی MacBook Pro نیست.
قابلیت اطمینان اول

MacBook Pro 13 اینچی توانسته تقریباً هر آنچه را که برایش پرتاب کرده ام با سهولت نسبی اداره کند. آخرین بار در Counter Strike: جهانی توهین آمیز چند دور از کشته شدن به پایان رسیده است؟ بررسی. در حال ویرایش یک فیلم 15 دقیقه ای 4K در Adobe Premiere Pro هستید؟ بررسی. 32 برگه Chrome را هنگام کار روی این بررسی اجرا می کنید؟ بررسی. من هنوز هیچ سکوی عملکردی ندیده ام. طرفداران هنوز هم در حین کارهای سنگین سرو صدا می کنند ، اما به اندازه طرفداران مک بوک های قبلی که من از آنها استفاده کرده ام ، جایی ندارند.

اگر حجم کار شما شامل ویرایش جدی ویدیو ، درجه بندی رنگ و یا هر چیز دیگری فشرده تر است ، بنابراین MacBook Pro 16 اینچی را توصیه می کنم. یا واقعاً ، هر لپ تاپی با واحد پردازش گرافیکی اختصاصی (GPU). AMD Radeon Pro درون آن 16 اینچ مک بوک باعث می شود که از مرزهای Iris Plus Graphics G7 در 13 اینچ جهش و مرز بیشتری داشته باشد. بیشتر ویرایش های ویدئویی و عکس من از سرگرمی استفاده می کنند ، بنابراین به دستگاهی که برای استفاده روزمره قدرتمند باشد نیاز ندارم. (توجه داشته باشید جانبی: سعی کنید از DaVinci Resolve یا Final Cut Pro در MacBook 13 اینچی استفاده کنید ، زیرا به نظر نمی رسد Adobe Premiere Pro خیلی بهینه شده باشد.)

هرچقدر که از قدرت خام 16 اینچی پیشنهاد کردم ، طبیعت سبک و قابل حمل بودن 13 اینچ مک بوک پرو به مراتب جذاب تر است. بلند کردن آن و حرکت به بالکن من (دوز روزانه من از خارج از منزل عالی) یا به نیمکت تبدیل به کاری شد که من طبیعتاً بدون فکر کردن بیشتر اوقات انجام می دادم. با 16 اینچ ، من اغلب در میز کارم قرار می گرفتم.

من از چهار درگاه USB-C (و جک هدفون!) ، به ویژه که از دو پورت موجود در MacBook Air آمده ، قدردانی می کنم. اما آنچه را که قبلاً گفتم تکرار خواهم کرد: برای چنین ماشین گران قیمت گزینه های بیشتری برای درگاه ها خوب خواهد بود. یک درگاه USB-A و یک کارتخوان SD می توانستند مسیری طولانی را طی کنند.

صفحه نمایش تیز است (2560 x 1600 پیکسل) ، رنگی غنی و از همه مهمتر ، من می توانم آن را به وضوح در حالی که در بالکن آفتابی من است ، ببینم. آرزو می کنم صفحه نمایش آنچنان براق نباشد ، زیرا وقتی پشت خود را به پشت پنجره می تابستم ، می درخشد ، اما با تنظیم زاویه صفحه به راحتی این مشکل برطرف شد.
این نرم افزار موفق به گفتگو از آواتار شد: آخرین Airbender بر روی صدای خفه کننده از سیستم تهویه مطبوع پنجره قدیمی و لرزان من ، و بلندگوهای استریو روی صدای انفجار کامل بهتر از سایر بلندگوهای لپ تاپ امتحان شده ام. آنها می توانند یک اتاق بزرگ را پر کنند (به عنوان مثال ، آپارتمان من در نیویورک) و به اندازه کافی مناسب برای جایگزینی بیشتر بلندگوهای بلوتوث ارزان هستند. شریک زندگی من که معمولاً به بیشتر وسایلی که تست می کنم اهمیتی نمی دهد ، دو بار درباره کیفیت صدا و صدای بلند اظهار داشت.

و ، البته ، صفحه کلید Magic وجود دارد. این اسم کیبورد را که اپل در کنار Mac های دسک تاپ خود می فروشد به اشتراک می گذارد زیرا مکانیسم های فیزیکی داخل هر دو تقریباً یکسان هستند. شگفت انگیز است که تایپ کنید (نه به عنوان صفحه کلید مکانیکی من ، از نظر شما جالب است) ، با بازخورد رضایت بخش. با استفاده از همان کیبورد جدید روی 16 اینچی ، MacBook Air جدید و اکنون Pro 13 اینچی ، در طراحی جدید با هیچ کدام از آویزان بودن با سوئیچ های قیچی سنتی تر در زیر کلیدها روبرو نشده ام. یک چشم هوشیار خواهد کرد
عدم وجود ویژن

در صورت نیاز به لپ تاپی که بتواند مدت طولانی از یک پریز برق فاصله داشته باشد ، این مک بوک نیست. لپ تاپ های 16 اینچی MacBook Pro شما را به آنجا می رسانند ، همانطور که لپ تاپ هایی از رقبا مانند Dell XPS 13. تجربه طول عمر من بسیار شبیه به زمان من با MacBook Air بود ، اگر کمی بدتر باشد. در یک روز کاری معمولی که از ساعت 9 صبح شروع می شود ، جایی که بیشترین استفاده من در مورد Safari ، Chrome ، Slack و Telegram بود ، تقریباً همیشه مجبور شدم ساعت 3:30 یا 4 بعد از ظهر به برق وصل کنم. بازی کردن؟ باتری Pro در طی 45 دقیقه Counter Strike از 88 به 15 درصد کاهش یافت.

در تست استاندارد باتری ما ، جایی که ما یک ویدیوی Full HD را از طریق Wi-Fi با تقریباً 70 درصد روشنایی صفحه نمایش حلقه می کنیم ، وام گیر من 13 اینچ MacBook Pro حدود 8 ساعت قبل از گاز گرفتن گلوله به طول انجامید ، تقریباً دقیقاً دقیقاً همزمان با Core i5 MacBook. هوا را آزمایش کردم. MacBook Pro 16 اینچی بسیار بهتر از آن استفاده کرد و در ساعت 11 و 30 دقیقه به بازار آمد. برای مرجع ، Dell XPS 13 12 و نیم ساعت به طول انجامید. نتایج 13 اینچی Pro بد نیست؛ شما فقط می توانید بهتر انجام دهید

در این رابطه ، برای یک دستگاه 1،799 دلاری ، مناطقی وجود دارد که اپل برای بهبود امور نیاز دارد. اول ، وب کم. عالی نیست افراد بیشتری نسبت به گذشته با آنها تماس تلفنی دارند ، و اگر در 1080p همدیگر را ببینیم عالی است. افزودن Face ID به عنوان گزینه ورود نیز بسیار خوب خواهد بود. Touch ID خوب است ، اما به محض برداشتن جلد ، به قفل اپل Pro iPad عادت کرده ام و فکر می کنم که این تجربه به خوبی در مک بوک ترجمه شود.

من به صفحه لمسی روی لپ تاپ اهمیتی نمی دهم ، اما اپل می توانست حاشیه های صفحه را کم کند. همین امر باعث می شد این یک مک بوک پرو 14 اینچی در همان اندازه درست شود ، دقیقاً مثل اینکه 16 اینچی Pro به اندازه پیشینیان 15 اینچی خود است. صفحه نمایش بیشتر خوب است! همچنین ، سطوح در هر طرف پد لپ تاپ حتی خیلی گرم می شوند حتی وقتی مدتی در حال مرور وب هستم. من خودم را از این دستگاه دور کردم تا بگذارم کمی خنک شود ، زیرا گرما در کف دست من احساس خوبی ندارد.

اما آنچه من بیشتر از اپل می خواهم چیزی متفاوت است. ترکیب جدید MacBook بهترین اپل در سالهاست ، اما همه آنها کمی ... کسل کننده هستند. کسل کننده بد نیست پایداری و قابلیت اطمینان اغلب همراه با آن برچسب است. و شاید ، مثل گلدیلاک ، من خراب می شوم. این لپ تاپ خیلی کسل کننده است ، که بسیار سنگین است. با این حال ، زمانی وجود داشت که مک بوک پاکت را تحت فشار قرار داد و مرتباً از نوعی لپ تاپ تعریف کرد. اکنون ، آنها فقط لپ تاپ های خوبی هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.