آموزش تغییر تم دایرکت اینستا
آرت زدن روی قهوه
بهترین بلندگوهای بلوتوث
آسیاب قهوه چگونه انتخاب می شود ؟
نقد و بررسی: Apple MacBook Pro (13 اینچ ، 2020)
Covid-19 انقلاب مراقبت های بهداشتی AI را تسریع می کند
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

یک چالش دیگر برای مسافران هوایی: یافتن حال خود را


فرودگاه هایی از جمله LAX در حال راه اندازی مناطقی هستند که از پایانه ها برای رفع احتقان ایجاد شده توسط برنامه های محبوب سوار-تگرگ حذف شده اند.
اگر همه اینها طبق برنامه پیش بروند ، 3.21 میلیون نفر طی دو هفته در نزدیکی تعطیلات شکرگذاری ، از طریق فرودگاه بین المللی لس آنجلس عبور می کنند - معادل آن ، همانطور که سازمانی که این فرودگاه را اداره می کند ، نزدیک به 80 درصد از جمعیت این شهر را نشان می دهد. حتی در روزهای سبک ، تعداد افرادی که از طریق مجموعه LAX 3500 هکتار حرکت می کنند معادل تعداد کسانی است که در یک مترو کوچکتر زندگی می کنند. بنابراین جای تعجب ندارد که رشد روزانه LAX تحت تأثیر ظهور شرکتهای تگرگ سواری مانند Uber و Lyft تحت تأثیر قرار گرفته است.

بارزترین جلوه مبارزات فرودگاه برای انطباق ، پاییز امسال ظاهر شد ، هنگامی که یک وانت جدید برای ورود مسافران با استفاده از Uber یا Lyft برای ترک فرودگاه باز شد. مقامات فرودگاه آن را LAX-it نامیدند. محبوبیت روزافزون آن برنامه ها ، به علاوه ساخت و سازهای در حال انجام و تعداد فزاینده مسافرهای پرواز ، باعث مسافرت ماشین در نزدیکی ترمینال های کابوس کاملاً بی نظیر شده است. حالا به جای اینکه منتظر خودروهای کنار اتومبیل باشید ، سوار تگرگ و رانندگان تاکسی باید با شاتل به یک پارکینگ اختصاصی LAX - هفت تا 15 دقیقه با پایانه ها فاصله داشته باشید.
چند هفته اول LAX- آن (نوع قافیه هایی با "خروج") هرج و مرج بود. مسافران در ساعت یک ساعت در LAX منتظر ماندند ، زیرا رانندگان زوج خود با عبور از ترافیک اشتباه ، راه خود را آغاز کردند. از آن زمان ، فرودگاه بسیاری را گسترش داده ، علائم بیشتری را در اختیارتان قرار داده و تعداد شاتل هایی که افراد را از پایانه ها به سمت LAX منتقل می کنند ، دو برابر کرده است. در اواسط ماه نوامبر ، مقامات فرودگاه گزارش دادند که زمان انتظار در حال حاضر به ندرت از 10 دقیقه حتی در شلوغ ترین زمان سفر بیشتر می شود.

این کار زیادی را برای جابجایی یک شکل جدید (سابق) حمل و نقل دارد. و LAX تنها در مبارزات خود نیست. سوار تگرگ برخی از سواران تاکسی سابق را به اسارت گرفت و برخی از مسافران حمل و نقل عمومی و مسافرتی را نیز به مشتری تبدیل کرد. این مساوی است با رفت و آمد بیشتر در حاشیه فرودگاه ، جایی که رانندگان و مسافران برای یافتن مکان هایی برای کوهپیمایی و عزیمت ، و یافتن مسابقات برنامه ریزی شده خود ، تلاش می کنند.

به نظر می رسد شرکت ها با آن جالب هستند. براساس پرونده مالی ، 15 درصد از رزرو ناخالص Uber در سال 2018 در فرودگاه شروع یا به پایان رسید. (لیفت اطلاعات مشابهی را افشا نکرده است.) از بعضی جهات ، تگرگ سواری مناسب برای سفرهای فرودگاهی به نظر می رسد. کارینا هرماوان ، پژوهشگر فوق دکترا در اتحاد تحقیق و فناوری سنگاپور-MIT که به بررسی تأثیرات تگرگ سوار بر روی فرودگاه ها می گوید ، "دلیل استفاده مردم از این برنامه ها به این دلیل است که آنها ارزان تر از تاکسی ها و بسیار قابل اعتماد هستند." Ubers و Lyfts تمایل دارند خیلی سریع تر از حمل و نقل عمومی باشند ، به خصوص در فرودگاهی مانند LAX که هیچ ارتباط آسانی با مترو ندارد. (شاتل های رایگان فرودگاه را به یک خط وصل می کنند ؛ پیش بینی می شود که یک مأمور حرکت تا سال 2023 تکمیل شود.)
این محبوبیت مانند شهرها به سؤالات بزرگی در مورد زیرساختها در فرودگاهها ترجمه شده است. به جز برخی از موارد ، تأثیرات تگرگ در فرودگاهها فوراً وجود دارد - و فرودگاه ها ابزار بیشتری برای مقابله با آنها دارند.

برای اولین بار ، افزایش تگرگ سواری منبع بزرگی از درآمد فرودگاه ها را تهدید کرده است ، و این پارکینگ است. طبق گزارش L.E.K ، پارکینگ 23 درصد از درآمد فرودگاهی آمریکای شمالی را در سال 2016 به خود اختصاص داده است. مشاوره تحقیقات آزمایشگاه ملی انرژی های تجدید پذیر که سال گذشته منتشر شده است ، به بررسی تأثیرات خدمات تگرگ در چهار فرودگاه: دنور ، سان فرانسیسکو ، کانزاس سیتی ، میسوری و پورتلند ، اورگان می پردازد. محققان دریافتند که درآمد پارکینگ در هر مسافر فرودگاه بین 3 تا 7 درصد در سال از زمان حضور در تگرگ ، کاهش یافته است ، روشی که نشان می دهد تقاضای پارکینگ در فرودگاهها ممکن است تا سال 2035 به نصف کاهش یابد.

بیشتر فرودگاه ها شرکت های تگرگ را به استفاده از امکانات خود متهم می کنند ، هزینه هایی که غالباً به مشتریان منتقل می شود. بسیاری در حال افزایش این هزینه ها هستند. در سانفرانسیسکو ، سواران بیش از کرایه خود از 3.60 تا 5 دلار اضافه می کنند ، رقمی که تابستان گذشته مقامات فرودگاه آن را افزایش دادند. واشنگتن دی سی در نظر دارد جهشی با هزینه 1 دلاری را در نظر بگیرد و قیمت آن را به 5 دلار برساند. قرار است هزینه های نیویورک در پاییز آینده بیشتر شود ، و برای مسافرت های اختصاصی به 2.50 دلار و برای افراد مشترک 1.25 دلار برسد. (رانندگان تاکسی فقط 1.25 دلار اضافی پرداخت می کنند.) با این وجود ، این هزینه ها همیشه برای تأمین درآمد در پارکینگ کافی نیستند ، که احتمالاً به این معنی است که فرودگاه ها باید یک بلند مدت را پیدا کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.