آموزش تغییر تم دایرکت اینستا
آرت زدن روی قهوه
بهترین بلندگوهای بلوتوث
آسیاب قهوه چگونه انتخاب می شود ؟
نقد و بررسی: Apple MacBook Pro (13 اینچ ، 2020)
Covid-19 انقلاب مراقبت های بهداشتی AI را تسریع می کند
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

تسلا کاربردی برای تمیز کردن شیشه های لیزر پیدا کرده است


این خودروساز برقی به دلیل ویژگیهای خود رانندگی ، لیزرها را از بین می برد.
اما یک برنامه ثبت اختراع ، استفاده از این فناوری را برای تمیز کردن شیشه جلو و دوربین ها پیش بینی می کند.
الون ماسک ممکن است اسکنرهای لیدر را در هیچ جایی در نزدیکی اتومبیل های خود نخواسته باشد ، اما حداقل کسی در استخدام خود معتقد است که لیزرها می توانند به ماشینهای تسلا کمک کنند تا دنیای اطراف خود را ببینند. نه با شلیک فوتون ها و اندازه گیری مدت زمان بازگشت آنها ، بلکه با از بین بردن دانه های سنگ زا که می تواند دید دوربین ها را در هسته سیستم خودکار Autopilot اتومبیل برقی مسدود کند.

یک برنامه ثبت اختراع تازه منتشر شده ، که تسلا در ماه مه ارائه کرده است ، "تمیز کردن ضایعات لیزر از زباله" را توضیح می دهد که تمایل دارد در شیشه های اتومبیل و پانل های خورشیدی جمع شود ، که هر دو تسلا علاقه ای به حفظ سطح مری پوپینز دارند. اجازه می دهد خاک و فرورفتگی پرندگان روی یک سقف شیشه ای خورشیدی جمع شود ، احتمالاً تولید انرژی آن را سرگرم می کند. و در کنار مسدود شدن دید راننده انسان ، شیشه جلوی کثیف برای دوربین های Autopilot که خطوط خط را انتخاب می کنند ، مشکلی ایجاد می کند ، و تسلا که روزی به آن تکیه می کند ، "خود رانندگی کامل" را قادر می سازد. همچنین علاقه مند به استفاده از یک سیستم لیزر برای خاموش کردن ظروف سرباز یا مسافر از خود لنزهای دوربین است.

  

در حالی که برف پاک کن شیشه جلو ممکن است کار را برای اکثر افراد انجام دهد ، برنامه ثبت اختراع تسلا متذکر می شود که روند شستشوی دانه های سنگ زنی و رها کردن خشک شدن شیشه منجر به "زمان غیرمولد" می شود و اینکه مواد شیمیایی موجود در مایع برف پاک کن می توانند به الکترونیکی دوربین آسیب برساند. حق ثبت اختراع استدلال می کند با استفاده از لیزر برای سوزاندن هر گونه گل آلود ناخواسته ، سریعتر و محتمل تر خواهد بود تا همه چیز را طبق آنچه در نظر گرفته شده است ، حفظ کند.

اکنون ، عمل ثبت نام برای ثبت اختراع نشان نمی دهد که تسلا درباره این ایده یا هر جای دیگری که آن را در اتومبیل های تولید قرار دهد ، جدی است. (سخنگوی تسلا به سؤالات مربوط به اهداف خود پاسخ نداد.) اما مفهوم در اینجا صحیح است. کارنگی ملون یک ربات برنده جوایز تولید کرده است که از لیزر برای جدا کردن رنگ جت های جنگنده استفاده می کند و نیروی هوایی را از استفاده از دستگاه های پاک کننده رنگ شیمیایی نجات می دهد. محققان استفاده از لیزرها را برای تمیز کردن شیشه های رنگ آمیزی و بازیابی نقاشی در نظر گرفته اند.

نکته اصلی هر یک از این تلاش ها ، کالیبره کردن قدرت لیزر است ، بنابراین بین یک اشاره گر لیزری بی ضرر و اسباب بازی مورد علاقه Auric Goldfinger تعادل مناسب برقرار کرده اید. تسلا به چیزی به اندازه کافی قوی نیاز دارد تا بتواند زباله ها را به فراموشی بسپارد ، اما نه آنقدر قدرتمند که با شیشه ای که در زیر آن قرار دارد یا انسان در آن طرف آن را گیر کند. تام هوسکن ، مشاور ارشد انجمن نوری ، یک گروه صنعت می گوید: نکته جدی در برخورد با شیشه این است که به طور موثری قدرت لیزر را رقیق می کند و خطر آسیب را محدود می کند. در مورد دانستن اینکه چه زمان و کجا پرتوی خود را هدایت کنیم ، ثبت اختراع تسلا می گوید که می تواند از تکنیک های پردازش تصویر برای مشخص کردن کثیفی استفاده کند.

اما ساخت این نوع سیستم بر روی اتومبیل متحرک به احتمال زیاد عملی نیست. لیزرها ممکن است در تنظیمات کنترل شده مانند آزمایشگاه ها و کارخانه ها به خوبی کار کنند ، اما آنها با توجه به استانداردهای خودرو تدوین نشده اند. قرار دادن یک اتومبیل به معنای خواستن آن است که بتواند بیش از دهها هزار مایل ، بیش از دهها هزار مایل کار خود را ادامه دهد ، همه در حالی که با چاله ها عبور کرده و از طریق باران ، برف و تگرگ رنج می برند. مصرف برق ممکن است مسئله ای باشد به خصوص در مورد یک اتومبیل برقی که دامنه آن محدود به باتری آن است. بنابراین می تواند اندازه. هوسکن می گوید: "من مطمئن نیستم که بتوانید قدرت کافی را بدست آورید که عظیم نیست."
تونی هولت ، که حرفه خود را در برنامه های لیزر ، از جمله مدت 20 سال با IPG Photonics ، قبل از بازنشستگی در سال گذشته گذراند ، می گوید: "در اصل ممکن است." "اما این واقعیت خیلی طولانی است." به گفته وی ، مانع واقعی هزینه خواهد بود. این نوع کار به لیزری نیاز دارد که پالس ها را با سرعت فوقانی شلیک می کند. هولت می گوید: "آنها هنوز هم بسیار گران هستند." آنها همچنین گرسنه و ناکارآمد هستند. و برای هر خودروساز ، هر چیزی که باعث می شود یک اتومبیل گرانتر یا کارآمدتر شود می تواند به معنای کاهش حاشیه سود در حال حاضر باریک باشد.

اگر این انتقادها آشنا به نظر برسد ، ممکن است این باشد که شما شنیده اید که ماسک توضیح می دهد که چرا نمی خواهد در وسایل نقلیه خود مستقر باشد. او معتقد است که دوربین های قدیمی ، با اجرای نرم افزار قدرتمند ، کلید ساخت ماشین رانندگی به خودی خود هستند. اگرچه تمیز نگه داشتن آنها ممکن است به چیزی با کمی تعمق بیشتری نیاز داشته باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.